ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE

Wstęp teoretyczny

Nowe wiadomości, informacje, na które zwróciliśmy uwagę studentów/ek w czasie zajęć są przechowywane w pamięci krótkotrwałej bardzo krótko (zazwyczaj od 15 do 30 sekund). Aby umożliwić im przejście do pamięci długotrwałej konieczne jest ich powtarzanie. Stosowanie ćwiczeń umożliwiających powtarzanie poznanych treści już w trakcie zajęć, a także planowanie zajęć utrwalających do samodzielnego wykonania przez studentów/ki po zakończonych zajęciach ułatwi im zapamiętywanie nauczanego materiału. 

Utrwalaniu wiadomości służą zarówno ćwiczenia o charakterze odtwórczym, wymagające jedynie ponownego, wielokrotnego powtórzenia zdobytych wcześniej wiadomości (powtarzanie podtrzymujące), jak i ćwiczenia o charakterze twórczym, wymagające głębszej refleksji nad zapamiętywanym materiałem i umiejętności jego połączenia z wcześniejszą wiedzą (powtarzanie opracowujące). Oczywiście bez ćwiczeń drugiego typu osiągnięcie założonych celów uczenia się jest niemożliwe.

Ćwiczenie I: LUKI

Ćwiczenie II: MAPA MYŚLI

Ćwiczenie III: STREFA STUDENTA

Ćwiczenie IV: ZABAWA W DOPASOWYWANIE

Ćwiczenie V: DZIENNIK

Accessibility