EWALUACJA

Wstęp teoretyczny

Ewaluacja to ciągła informacja o postępie ucznia i jego sukcesach. Celem ewaluacji jest wsparcie studenta/ki w procesie uczenia się i rozwoju, dostarczenie mu informacji na temat przebiegu tego procesu, postępów i osiągnięć. Pozwala także ustalić, czy nauczyciel/ka zdołał skutecznie przekazać wiedzę. Przestawienie się z edukacji „kontaktowej” na zdalną nie zmienia zakładanych celów i efektów uczenia, ale wymaga istotnych zmian w organizacji procesu dydaktycznego. Nauczyciel/ka wybiera takie metody oceniania, które zachęcają studentów/ki do zaangażowania w naukę i umożliwiają każdemu z nich osiągnięcie jak najlepszych rezultatów. Podczas nauczania zdalnego nauczyciel/ka i studenci/ki zwracają szczególną uwagę na komunikację i możliwość elastycznego reagowania na różne sytuacje, które mogą się pojawić w trakcie nauki. E-learning zakłada poszukiwanie innych niż tradycyjnie stosowane metod oceniania, aby zapewnić odpowiednią jakość kształcenia. Włączające i motywujące metody oceniania nie tylko dostarczają studentom/kom informacji zwrotnej na temat ich pracy czy testują wiedzę, ale także dają niezbędne wskazówki ukierunkowujące przyszły rozwój. Wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwala na dostarczanie zindywidualizowanej i posiadającej istotne znaczenie dla uczącego się informacji zwrotnej. Proces dydaktyczny jest rozwijany i udoskonalany dzięki akumulacji i analizie danych.

Ćwiczenie I: MÓJ WŁASNY SŁOWNIK

Ćwiczenie II: EWALUACJA Z WYKORZYSTANIEM KOLOROWYCH KARTECZEK

Ćwiczenie III: DIALOGI

Ćwiczenie IV: BLOGI E-LEARNINGOWE

Ćwiczenie V: RUBRYKI

Accessibility