GRYWALIZACJA

Wstęp teoretyczny

Wprowadzenie elementów grywalizacji przyspiesza proces uczenia, podnosi jego efektywność i zwiększa motywację studentów/ek. Grywalizacja to wykorzystanie gier w innych kontekstach – np. w edukacji.

Grywalizacja może uprościć naukę, dostarczyć większej satysfakcji z rozwiązywania zadań i wzmocnić zaangażowanie studentów/ek. Dodatkowo, przyjemność odczuwana po wykonaniu zadania jest porównywalna z satysfakcją, jaką daje pokonanie kolejnego poziomu gry. Każda gra wymaga motywacji, zaangażowania i udziału innych graczy. Grający muszą mieć jasny cel, do którego dążą. Gry wykorzystywane w edukacji, jak wszystkie inne, muszą mieć określone reguły. 

Grający ma swojego bohatera, który pokonuje kolejne poziomy. Im dalej zajdzie, tym silniejszy jest jego bohater. Ta zasada działa również w procesie grywalizacji.

Ćwiczenie I: QUIZZ

Ćwiczenie II: GRY KOMPUTEROWE WSPOMAGAJĄCE UCZENIE SIĘ

Ćwiczenie III: WYMYŚLANIE HISTORII Z AWATARAMI

Ćwiczenie IV: KRZYŻÓWKI Z TERMINAMI

Ćwiczenie V: STARCIE SUPERBOHATERÓW

Accessibility