KSZTAŁTOWANIE NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI

Wstęp teoretyczny

W trakcie ćwiczeń w zakresie zdobywania wiedzy i nowych umiejętności z wykorzystaniem ICT i serwisów internetowych mogą być efektywnie zastosowane metody: samodzielnego dochodzenia do wiedzy. Metody te są oparte na aktywności uczniów podczas rozwiązywania problemów, sprzyjają przyswajaniu nowych wiadomości i stosowaniu ich w praktyce. Umożliwiają przekształcenie wiedzy biernej w wiedzę czynną. Można także efektywnie wykorzystać klasyczną metodę problemową, metodę przypadków, odwróconą klasę, metodę sytuacyjną, giełdę pomysłów, mikronauczanie, gry dydaktyczne. Umożliwia to kształtowanie nowych kompetencji, bardziej efektywną współpracę w grupie i komunikację. Pięć najważniejszych umiejętności koncepcyjnych to: analiza, komunikacja, kreatywne myślenie, przywództwo, rozwiązywanie problemów.

Ćwiczenie I: ZDOBYWANIE WIEDZY I NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI POPRZEZ WIDEOTUTORIALE I DYSKUSJĘ (wersja 1)

Ćwiczenie II: ZDOBYWANIE WIEDZY I NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI POPRZEZ DEMONSTRACJĘ I PRACĘ NAD ZADANIEM GRUPOWYM (wersja 2)

Ćwiczenie III: ZDOBYWANIE WIEDZY I NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI POPRZEZ PRACĘ W GRUPACH I PREZENTACJE (wersja 3)

Ćwiczenie IV: ZDOBYWANIE WIEDZY I NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI POPRZEZ KREOWANIE PROJEKTÓW Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI

Ćwiczenie V: KSZTAŁTOWANIE NOWEJ WIEDZY I NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI POPRZEZ BADANIA I METODĘ PROBLEMOWĄ PROBLEM-BASED LEARNING (PBL)

Źródła: 

Materiały własne (E. Smyrnova-Trybulska)

Materiały kursu TIK https://el.us.edu.pl/wsne (autor E. Smyrnova-Trybulska)

E. Smyrnova-Trybulska (2009), O niektórych psychologiczno-pedagogicznych i organizacyjnych aspektach nauczania i komunikowania się w zespole wirtualnym. W: Komunikowanie się a jakość życia człowieka. Perspektywa pedagogiczna, s. 54-66, Wydawca Racibórz: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej

MOOC na platformie Navoica https://navoica.pl/courses/course-v1:UniwersytetSlaski+ME_01+2021_2/courseware/ef12695ddc2b41b0a3d675cf4d301da7/f74f2c3170d14128b5cd0eab43159665/1?activate_block_id=block-v1%3AUniwersytetSlaski%2BME_01%2B2021_2%2Btype%40vertical%2Bblock%40dc60dde660f54c07b018258b45c9e64e (autor E. Smyrnova-Trybulska)

https://prezentacii.org/konspekty/konspekty-po-informatike/33257-konspekt-uroka-po-informatike-razrabotka-prezentacii-v-microsoft-power-point.html

Patel J.G. PBL https://www.slideshare.net/jalpaJalpa/problem-based-learning-70785320 

Accessibility