Projekt „E-learning prospects for humanities” jest odpowiedzią na bieżące wyzwania dla dydaktyki nauk humanistycznych, związane z koniecznością wprowadzania różnorodnych, ale atrakcyjnych dla młodych ludzi i jednocześnie efektywnych form kształcenia na odległość. Wspólne działania zaangażowanych uczelni pozwolą na zdiagnozowanie potrzeb związanych z dydaktyką prowadzoną zdalnie, przeanalizowanie dobrych praktyk w obszarze tzw. distance learning i stymulowanie wirtualnych form współpracy oraz komunikacji

Celem głównym projektu jest wzmocnienie współpracy pomiędzy pięcioma instytucjami partnerskimi i zwiększenie ich umiędzynarodowienia poprzez wypracowanie i upowszechnienie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych oraz wymiana dobrych praktyk w zakresie nauczania na odległość.

Cele szczegółowe:

  • promocja idei wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych i otwartych zasobów edukacyjnych na poziomie szkolnictwa wyższego,
  • poszerzenie wiedzy na temat nowych technologii i narzędzi interaktywnych jako środków edukacyjnych,
  • stymulowanie wirtualnych form współpracy i komunikacji.

Działania projektowe pozwolą na przygotowanie dwóch rezultatów pracy intelektualnej raportu, dotyczącego e-learningu w naukach humanistycznych wraz z zestawem dobrych praktyk i rekomendacjami, a także praktycznego narzędziownika dla nauczycieli akademickich, który będzie mógł stanowić wsparcie w codziennej pracy ze studentami i doktorantami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia zaplanowano dwa krótkie programy szkoleniowe dla pracowników akademickich, a także  wydarzenia upowszechniające (warsztaty we wszystkich krajach partnerskich oraz konferencję finalną).

Harmonogram działań w ramach projektu

Accessibility